Românii de rând dau bani din buzunar pentru subvenționarea mașinilor de lux ale bogaților, din cauza unor decizii ciudate ale ministerului Energiei, spune senatorul bihorean Florian Bodog, într-o declarație parlamentară.
Așa cum știți, a declarat Florian Bodog, prețul mașinilor electrice noi în România și în lume este unul mare sau foarte mare pentru majoritatea covârșitoare a populației. Prețurile pornesc de la aproximativ 30.000 de euro și pot depăși cu ușurință chiar și 100.000 de euro.
Pentru achiziționarea acestor autoturisme, statul român oferă așa zisele tichete verzi, finanțate din taxele și impozitele plătite de români. În același timp, proprietarii acestor mașini sunt scutiți de anumite taxe și impozite și beneficiază și de alte avantaje, precum stații rapide de reîncărcare, uneori gratuite, toate plătite din bugetul comun, al tuturor românilor, și al celor care își permit aceste mașini, dar mai ales din al celor care, din nefericire, nici măcar nu pot visa la ele, oricât de mult și-ar dori să protejeze mai bine mediul înconjurător!
Și totuși, din banii lor sunt subvenționate gratuitățile de care beneficiază românii mai bogați sau chiar foarte bogați Cu alte cuvinte, observăm cum păturile cele mai sărace din România, dar și din lume, cei care muncesc cel mai mult și trăiesc cel mai sărac, îi subvenționează pe cei bogați și puțini: 82% din toți banii câștigați pe planeta noastră ajung la 1% din populație.
În acest context, am aflat cu surprindere și dezamăgire despre o obligativitate impusă recent și de nicăieri de către Ministerul Energiei pentru beneficiarii Programului ”Electric-Up”, deja mult întârziat: timp de șase ani, aceștia trebuie să ofere acces și curent gratuit mașinilor electrice care vin la stațiile de alimentare pe care le vor cumpăra folosind sumele primite în cadrul Programului.
Mă întreb, ca principiu general, oare cum se susține moral și financiar, subvenționarea românilor cu situații financiare bune de către cei, mulți, care nu au aceleași posibilități materiale? De asemenea, stau să mă întreb ce argumente a putut găsi Ministerul Energiei pe care să fundamenteze introducerea acestei obligativități noi, despre care beneficiarii Programului ”Electric-Up” nu au fost informați decât odată cu semnarea contractelor de finanțare?
În final aș remarca faptul că această politică ”verde”, foarte la modă astăzi nu numai în România, dincolo de efectele ei benefice mediul înconjurător, aduce multe beneficii și pentru mediul capitalist. Ceea ce este profitabil pentru buzunarele celor puțini și bogați rămâne însă o gaură în buzunarele deja sărăcite ale celor mulți. Ei vor continua să muncească pentru salariul minim din care își permit să cumpere, eventual, doar mașini second-hand poluante aduse din străinătate sau mașini noi ieftine și mai puțin performante. În timp ce unii au beneficii și profită pe toate planurile – de la achiziționarea mașinii până la întreținere și taxare, contribuabilii mai puțin avuți și mai puțin norocoși în viață rămân să se ”bucure” doar de un mediu mai curat. Curat capitalism! – a încheiat Florian Bodog.