Deși peste 500.000 de cetățeni au, în prezent, cărți electronice de identitate, în unele instituții din România nu pot fi accesate datele stocate pe aceste documente, pentru că nu există aparate specifice. Un cititor a semnalat pentru Digi24.ro că Direcția Taxe și Impozite Locale din Sectorul 3 al Capitalei i-a refuzat folosirea cărții electronice de identitate. Ministerul de Interne (MAI) a transmis, într-un răspuns, că achiziția aparatelor este în responsabilitatea fiecărei instituții în parte.

Pe 1 septembrie, un cititor ne-a semnalat că la Direcția de Taxe și Impozite Locale a Sectorului 3 „cetățenilor li s-a refuzat folosirea cărții electronice de identitate, pe motiv că instituția nu are cititor de cip”. Acest lucru se întâmplă în condițiile în care, la nivel național, au fost eliberate peste 500.000 de carduri electronice de identitate, iar municipiul București a început să le emită din 24 aprilie.  „În mod absurd, oamenilor li se cere dovada tipărită a adresei de domiciliu, deși aceasta este deja stocată digital pe cipul Cărții Electronice de Identitate (…) Situația generează birocrație suplimentară, discriminare și pierdere de timp, afectând în special persoanele în vârstă sau vulnerabile”, a subliniat acesta, printr-o sesizare trimisă redacției Digi24.ro.

Implementarea noii cărți de identitate electronică a fost anunțată de acum patru ani, însă există instituții publice care încă nu au achiziționat cititoare de carduri, după cum reiese inclusiv din sesizarea trimisă de cititorul Digi24.ro.

MAI susține că fiecare instituție trebuie să cumpere cititoare de carduri

Într-un răspuns pentru Digi24.ro, Ministerul de Interne (MAI) subliniază că echipamentele și programele informatice necesare pentru citirea cărților electronice de identitate trebuie să fie cumpărate de fiecare autoritate publică centrală și locală în parte, dar și de către serviciile județene. MAI a subliniat că nu „are competențe legale sau atribuții privind dotarea instituțiilor publice cu echipamente compatibile cu noul document”. „Responsabilitatea adaptării infrastructurii informatice revine instituțiilor care solicită informațiile regăsite pe suportul electronic de stocare al CEI, cu atât mai mult cu cât, prin implementarea CEI, se urmărește facilitarea interacțiunii cetățeanului cu instituțiile publice”, a mai subliniat MAI. 

citiți mai mult pe digi24.ro

Articolul precedentDe la cititori. “Singurătatea” lui Bolojan
Articolul următorCu cât va crește inflația în noiembrie, dacă se elimină plafonarea adaosului la alimente