Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, a anunțat marți, că taxa auto pentru mașinile poluante nu va intra în vigoare în 2025, ci în 2026. „Cu siguranță nu în 2025, cel mai devreme pe 01/01/2026”, a spus el.
Ministrul a adăugat că sunt analizate și propunerile venite din partea industriei auto, inclusiv varianta în care șoferii cu mașini vechi și poluante ar putea plăti până la 2.000 de lei, față de o sută de lei în prezent.
„Am văzut și din domeniul privat au venit câteva analize cu propuneri de modificare a sistemului de impozitare, de taxare a mijloacelor de transport pe plan local, adică la nivelul unităților administrativ teritoriale. Discuția trebuie purtată, trebuie purtată cu Ministerul Transporturilor, cu autoritățile locale și asociațiile reprezentative ale UAT-urilor, Ministerul Finanțelor, astfel încât în 2025 să putem pune la punct un pachet legislativ nou, de decarbonizare, de reducere a poluării pe tot ce înseamnă mobilitate în România.”, a spus Barna la Digi24.
„Acest lucru poate să semne la anumite categorii de autoturisme, impozite, taxe locale mai mari, pentru că majoritatea acestor taxe se duc în bugetul autorităților locale”, a precizat ministrul. El a adăugat că „mașinile mai puțin poluante vor fi și ele taxate, dar mult mai puțin” și că „pot însemna impozite, taxe mai mici la anumite mijloace de transport care sunt mai puțin poluante și trebuie creat un echilibru astfel încât să fie motivant să circulăm cu mijloace de transport mai puțin poluante.”
Opt milioane de autovehicule afectate
Ministrul Marcel Boloș a preciza la începutul lunii februarie că această măsura va avea un impact semnificativ, căci vizează 8 milioane de autovehicule.
Totodată, ministrul Marcel Boloș a explicat, referindu-se la PNRR, că „Cererea de plată 4 include și o taxă pe poluare care nu face parte din reforma fiscală, dar ar urma să aibă un impact major, prin amploarea la care poate ajunge. Milioane de autoturisme ar putea fi vizate de o taxă similară cu fosta taxă auto din trecut.”
Boloș a adăugat că „tot în 4 avem legea taxării utilajelor grele în funcție de numărul de kilometri parcurși și a mijloacelor de transport poluante. Este o lege cu un impact destul de mare, sunt peste 8 milioane de mijloace de transport.” (sursa)