Traficul de mărfuri prin portul Constanța a cunoscut anul trecut a doua cea mai mare creștere în rândul porturilor din UE, în funcție de cantitatea de marfă vehiculată, arată datele publicate marți de Oficiul european de statistică, Eurostat.

În ultimii 10 ani, de remarcat că traficul de mărfuri s-a dublat prin portul Constanța.

Pe primul loc la creșterea cantității de mărfuri manipulate în anul 2023 s-a clasat portul Gdansk din Polonia (+26,3%), urmat de Constanța (+17%). Creșterea cantității de mărfuri transferate prin portul Constanța se explică prin preluarea unor fluxuri care înainte de război aveau loc prin porturile din Ucraina.

La polul opus, cantitatea de marfă manipulată a scăzut cel mai mult în porturile Amsterdam (-15,4%), Trieste şi ‘Zeeland Seaports’ (-12,6%), Goteborg (minus 12,5%), Dunkerque (-12,4%) şi Barcelona (-10,4%).

Astfel, portul Constanța reușește să intre în Top 10 porturi din UE, situându-se pe locul 9, în timp ce Gdansk a intrat Top 5.

Rotterdam, Antwerp-Bruges și Hamburg, situate toate pe coasta Mării Nordului, rămân și în 2023 cele mai mari porturi din UE.

După cantitatea de mărfuri manipulată prin porturi, România se situează pe locul 13 în UE, cu 69,25 milioane tone de mărfuri în 2023, în creștere față de 60,62 milioane în 2022.

Citeşte integral articolul Portul Constanța a intrat în Top 10 cele mai mari porturi din UE – creștere sub presiunea războiului din Ucraina pe Curs de Guvernare

Articolul precedentRomsilva va planta 3 milioane de puieţi forestieri în campania de împăduriri de toamnă
Articolul următorO așezare austriacă blochează un drum folosit de navetiștii maghiari cu o barieră de beton