Cu A0 gata pe zona de sud a Capitalei, se va putea circula practic pe 362 km de autostradă, de la Constanţa la Piteşti. Până atunci, cel mai lung tronson de autostradă din România este de 245 km, de la Târgu-Mureş la Holdea.
Bogdan Alecu: În următoarele luni românii vor putea circula pe autostradă de la Piteşti la Constanţa. Turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS au finalizat primele două loturi din A0 între A2 şi DN6. În premieră va fi inaugurat primul nod rutier dintre două autostrăzi în sudul ţării – A0 se va intersecta cu A2 la Glina, iar transporturile rutiere dinspre Giurgiu sau Alexandria nu vor mai fi nevoite să tranziteze actuala centură, DNCB.
„Deschidem circulaţia pe încă 10 km din A0 Sud care se vor adăuga celor 23,3 km deja inauguraţi pe semiinelul sudic. Întreaga A0 în lungime de aproximativ 100 km este extrem de importantă pentru dezvoltarea economică a României în ansamblu, dar şi a regiunilor limitrofe având în vedere că aproximativ 25% din PIB-ul naţional este concentrat la nivelul regiunii Bucureşti – Ilfov“, a spus Cristian Pistol, şeful CNAIR.
Cel de-al treilea lot, aflat în lucru la grecii de la Aktor, ar trebui să fie gata până în septembrie. Miza lucrărilor o reprezintă unirea celor trei autostrăzi – A0 cu A2 şi A1 -, astfel încât pentru prima dată în istorie Bucureştiul, mai exact centura ocolitoare, să nu mai fie o piedică în transporturi.
Constructorul grec Aktor, din cadrul grupului Intrakat de la finalul anului trecut, şi-a asumat accelerarea lucrărilor la lotul al treilea din autostrada 0 Bucureşti Sud, astfel încât în vara acestui an să se poată circula în premieră pe autostradă de la Piteşti la Constanţa.
Cu A0 gata pe zona de sud a Capitalei, se va putea circula practic pe 362 km de autostradă, de la Constanţa la Piteşti. Până atunci, cel mai lung tronson de autostradă din România este de 245 km, de la Târgu-Mureş la Holdea.
Miza lotului 3 din A0 Sud o reprezintă deblocarea actualei centuri, DNCB pe tronsonul dintre DN6 şi A1, unde cu excepţia pasajului de la Domneşti în continuare se circulă pe o bandă pe sens – motiv pentru care nici pasajul nu a avut un impact mare asupra traficului, în condiţiile în care imediat după pasaj din trei benzi se formează una singură. (ZF.ro)