Crăciunul este sărbătoarea la care se fac cele mai multe cadouri. Achizițiile – online sau direct din magazin – nu sunt lipsite de riscuri, iar numărul celor care reclamă întârzieri, deficiențe ale produselor sau înșelătorii e semnificativ.
Decembrie este luna cadourilor. Nu uita să adaugi în coșul de cumpărături și drepturile tale! Este mesajul Comisiei Europene în România în prag de sărbători.
Recomandarea este însă valabilă în orice perioadă a anului, indiferent de achiziție.
Achim Scarlat, vloggerul de la Dezaburit explică, într-un video distribuit vineri de Comisia Europeană în România pe pagina oficială de Facebook ce drepturi ai atunci când cumperi un produs, ce faci dacă ești păcălit de un comerciant și cum te protejează legislația europeană.
Una din 12 persoane care au comandat online, înșelată
Unul din 12 consumatori din UE care a comandat online un produs/serviciu ieftin a aflat ulterior că a fost înșelat, potrivit unei statistici din 2021
„Cele mai frecvente cazuri implică telefoane mobile și produse de înfrumusețare vândute de vânzătorii online, care ascund costurile reale pentru plățile recurente în scrisul cu litere mici sau ascuns”, explica, atunci, ANPC.
În acest context, Comisia Europeană (COM) și rețeaua autorităților naționale de protecție a consumatorilor (CPC) au solicitat în data de 21 iunie 2021 MasterCard, American Express și Visa modificări în ceea ce privește modul în care sunt prezentate informațiile consumatorilor atunci când aceștia efectuează o plată care implică taxe recurente de abonare.
„Pentru a evita un număr mare de situații de acest gen în țara noastră, venim cu rugămintea către dumneavoastră de a acorda o atenție sporită achizițiilor online. De asemenea, nu uitați să ne semnalați orice situație în care se încalcă normele protecției consumatorilor. Atenție sporită să avem cu toții”, a transmis ANPC.
Atenție și la vânzările cu preţ redus, care trebuie să respecte o serie de reguli. (adevarul.ro)