Primii și ultimii kilometri de autostradă care vor fi deschiși în 2022 sunt gata de inaugurare joi, 15 decembrie. Primul tronson al autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, circa 13 km de la Sibiu la Boița, va fi deschis circulației rutiere cu aproape patru luni înaintea termenului contractual de finalizare. Constructor este o firmă austriacă.

Autostrada de la Sibiu la Boița urmează să fie deschisă traficului în cursul zilei de joi, 15 decembrie, probabil după prânz, după finalizarea procedurilor de recepție.

Construcția autostrăzii A1 Sibiu – Boița a fost realizată de firma austriacă Porr Construct pentru circa 613 milioane de lei. Lucrările au început, după un an de proiectare, în aprilie 2020 și aveau un termen de execuție de 36 de luni.

Astfel, termenul contractul de finalizare ar fi fost aprilie 2023, însă constructorul s-a mișcat foarte bine de-a lungul perioadei de lucrări, nu au existat blocaje sau tergiversări nici din partea statului. Așadar inaugurarea de joi va fi realizată cu aproape patru luni înaintea termenului contractual.

Cei de la Porr Construct mai au contractat pe 1,7 miliarde de lei și Secțiunea 4 din Autostrada Sibiu-Pitești, un „ciot” de 9,86 kilometri între Tigveni și Curtea de Argeș. Acolo relieful este unul mult mai dificil și include și realizarea unui tunel lung de 1,35 km. Lucrările ar trebui să înceapă în primăvară, având termen de execuție 44 luni.

Stadiul lucrărilor pe fiecare secțiune a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești

Autostrada Sibiu – Piteşti ar urma să aibă o lungime de peste 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni, și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.

Pe A1 Sibiu – Pitești se lucrează în prezent pe Secțiunea 1 prezentată mai sus (13,17km de la Sibiu la Boița – constructor Porr) și pe Secțiunea 5, pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș (constructor Astaldi).

Pe Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni licitația s-a finalizat cu semnarea contractului pe 15 noiembrie 2021 cu austriecii de la PORR. Acolo autostrada se află în etapa de proiectare.

Pe Secțiunea 3 în luna mai a fost selectat câștigătorul – o asociere de constructori din Italia și România care au câștigat practic cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România. Pe data de 1 august 2022 CNAIR a semnat contractul cu Asocierea WEBUILD SPA (Astaldi) – TRANCRAD SRL.

Pe Secțiunea 2, cea mai dificilă porțiune care trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri, CNAIR a semnat în luna februarie un contract de 860 de milioane de euro cu o firmă din Turcia. (HotNews.ro)

Articolul precedentPeste 5.000 de solicitări din partea persoanelor care doresc să beneficieze de sprijinul financiar de la stat pentru procedurile de fertilizare in vitro
Articolul următorBihor: 16 tone de îmbrăcăminte, încălţăminte, mobilier şi electrocasnice uzate, oprite la intrarea în România