În cel de-al doilea trimestru din 2021 nu s-au deschis segmente noi de autostradă sau drum expres în România. Platforma 130 Km a prezentat stadiul lucrărilor și noutățile despre aceste șosele de mare viteză în perioada aprilie – iunie.

A1 (BUCUREȘTI – NĂDLAC)

Tronsonul București – Pitești este deschis integral circulației (109 km). Pe următorul tronson, Pitești – Sibiu, există contracte semnate și lucrări în derulare pe secțiunea 1 Sibiu – Boița (14 km, termen deschidere 2023) și secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești (30 km, termen de deschidere, 2025). Centura orașului Sibiu (18 km) este deschisă circulației, alături de următoarele tronsoane, Sibiu – Orăștie (82 km), Orăștie – Deva (32 km), deschise integral.

Tronsonul următor, Lugoj – Deva, este deschis integral cu excepția a 13 km pe lotul 2 (Coșevița – Margina), în curs de relicitare (lungime secțiune deschisă pe Lugoj – Deva: 86 km). Celelalte tronsoane, Lugoj – Timișoara (35 km), Timișoara – Arad și Centura Arad (41 km), Arad – Nădlac (39 km) sunt deschise integral circulației. Singură secțiune care lipsește pe traseul Sibiu – Nădlac este reprezentată de cei 13 km între Coșevița și Margina (parte a lotului 2 din secțiunea Lugoj – Deva).

A3 (BUCUREȘTI – BORȘ)

Primul tronson, București – Ploiești (65 km), este deschis integral circulației. Pe următorul tronson, Ploiești – Brașov, este deschis circulației traseul Râșnov – Cristian (6 km). Nu există alte secțiuni deschise sau în lucru pe acest tronson, dar în februarie s-a semnat un contract pentru revizuirea studiului de fezabilitate a acestui tronson. Tronsonul Brașov – Târgu-Mureș este eliminat din planurile guvernului, fiind înlocuit cu traseul Sebeș – Turda, de pe A10.

Pe următorul tronson, Târgu-Mureș – Gilău, situația este următoarea: Târgu-Mureș – Ungheni (4 km) în lucru, cu termen de deschidere în 2021; Ungheni – Ogra (10 km), deschis; Ogra – Iernut (3 km), deschis; Iernut – Chețani (18 km), deschis; Chețani – Câmpia Turzii (15 km) – contract reziliat în martie din cauza progresului slab al lucrărilor, dar contestat în justiție (termenul de deschidere era în 2021); Câmpia Turzii – Gilău (52 km) deschis.

La ultimul tronson, Gilău – Borș, situația e aceasta: Gilău – Nădășelu (9 km), deschis; Nădășelu – Mihăiești (17 km) în lucru, termen, 2023; Mihăiești – Zimbor (13 km), în lucru, termen, 2023; Zimbor – Poarta Sălajului (13 km), în lucru, termen, 2023; Poarta Sălajului – Zalău (15 km), Zalău – Nușfalău (26 km), în curs de licitare; Nușfalău – Suplacu de Barcău (13 km), în lucru, termen, 2022; Suplacu – Chiribiș (26 km), în curs de licitare; Chiribiș – Biharia (28 km), în lucru, termen, 2022, dar există dispute cu constructorul; Biharia – Borș (5 km), deschis.

A10 (SEBEȘ – TURDA)

Sunt deschise circulației lotul 3 (Aiud – Decea, 12 km), lotul 4 (Decea – Turda, 16 km), parțial lotul 1 (Sebeș – Pârâul Iovului, 14 km). Diferența pe lotul 1 (2 km) și lotul 2 (Pârâul Iovului – Aiud, 24 km) sunt programate pentru deschidere în 2021.

A11 (ARAD – ORADEA)

A fost semnat contractul pentru legătura dintre Oradea și A3 la Borș, în august 2020, cu termen de deschidere în 2023. O secțiune de 3 km, între A1 și DN7, zona Arad, este deschisă circulației.

AUTOSTRĂZI ÎN PREGĂTIRE

Pentru viitoarea autostradă Târgu-Mureș – Ungheni există o licitație în derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru întreg traseul, dar începerea efectivă a lucrărilor va mai întârzia câțiva ani. Pentru viitoarele autostrăzi Sibiu – Brașov, Brașov – Bacău și Timișoara – Moravița există contracte în derulare pentru studiul de fezabilitate. (transilvaniabusiness.ro)

Articolul precedentRomânia. Și vîndută, și cu banii luați
Articolul următorSe cere anchetarea autodenunțurilor PNL privind politizarea companiilor de stat și a inspectoratelor școlare