Săptămâna trecută a venit cu un  anunț important pentru bihoreni. La costuri, pentru cei de acum, la utilitate, pentru cei din viitor!…

Acesta se referea la atribuirea contractului pentru realizarea drumului de legătură dintre Centura Oradea și Autostrada A3. Când va fi…

Prețul pentru cei  19 kilometri de drum va fi de 545.910.100,02 Lei, fără TVA, adică 111.410.224 Euro!

Necesitatea unui drum de legătură între Oradea și Autostrada A3 este/va fi o realitate, avem nevoie de el – dar nu acum, când autostrada e un vis, iar suma  care se plătește din banii publici  pentru executarea lui este exagerat de mare.

Discutăm de un preț de 5.863.696 Euro pentru un kilometru de drum, nu de autostradă,  realizat în zonă de câmpie!  Acum nimeni din administrația județeană nu se mai comentează nimic, nu mai vorbește de eficientizare, de reducerea cheltuielilor?

Ca și comparație pentru secțiunea de autostradă Biharia – Chiribiș, suma la care a fost contractată lucrarea este de 326.515.056,68 Lei, fără TVA, adică 66.635.725 de Euro la cursul actual, pentru 28,5 de kilometri de autostradă. Cu un calculator, aflăm că un kilometru ne va costa 2.338.095 de Euro.

5.863.696 Euro cheltuiți pentru un kilometre de drum versus 2.338.095 Euro cheltuiți pentru un kilometru de autostradă.

O posibilă explicație stă în sursele de finanțare. Drumul de legătură va fi finanțat de la bugetul de stat – unde ”sunt ai noștri”- tronsonul de autostradă va fi finanțat din bani europeni. Punct.

Diferența și întrebările care rezultă de aici ar trebui sa fie vizibilă și pentru cei care poartă ochelari de cal… Când discutăm de investițiile mirobolante făcute de ”ceea mai performanta administrație in România” într-un județ unde salariile sunt mai mici decât în Botoșani, cifrele sunt singurele care trebuie să conteze, nu sloganurile lipsite de substanță ale unor politruci.

Profitând de necesitatea și dorința bihorenilor de a avea acest drum, unii au decis că e momentul să își satisfacă dorințele și visele faraonice de a betona totul indiferent de costuri, analize cost beneficiu, eficiență… Toate aceste concepte au fost folositoare doar pentru a epura aparatul public de ”indezirabili”, acum însă se pare că uităm de ele.

Construirea unui drum la suma de 5 milioane de Euro per kilometru este o risipă a banului public, într-un oraș și un județ care se sufocă sub povara taxelor și a impozitelor și unde după ZECI de ani de guvernare de dreapta veniturile sunt tot mai mici iar populația e tot mai săracă.

Articolul precedentÎn 2024, asemeni PMP, PNL se va chinui să treacă pragul electoral!
Articolul următorDocumentul care îl demască pe Bolojan: În timp ce îi dă sfaturi lui Clotilde Armand, baronul bihorean ‘renegociază’ încurajând monopolul