În ciuda unor declarații ale guvernului – ce se dovedesc false după promulgarea bugetului, Bihorul spune adio banilor pentru Autostrada Transilvania, modernizarea DN76 sau electrificarea căii ferate către Cluj. Deși ministrul de finanțe spune chiar azi că bani sunt…

Într-o postare pe Facebook din 7 Ianuarie 2020, Asociația Pro Infrastructură face bilanțul sub finanțării cronice la care guvernul PNL supune marile proiecte de infrastructură, inclusiv unele proiecte strategice pentru județul Bihor!

Asta în ciuda unor declarații ale premierului Orban conform cărora infrastructura este o prioritate a guvernului. Mai mult, azi, 8 Ianuarie, ministrul de finanțe Florin Cîțu a declarat că în acest an deficitul bugetar nu va depăși 3,6% din PIB și nici nu vor crește taxele, declarație din care nu putem înțelege decât că există și se colectează bani la buget. Desigur, declarația citată vine din partea aceleași persoane care nu cu multe săptămâni în urmă încerca să ne convingă pe toți că țara este pe ducă, iar bugetul gol.

Un prim exemplu de sub finanțare, conform Asociației, ar fi centura orașului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 și au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizați aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare (în bugetul adoptat prin asumarea răspunderii și promulgat de președintele Klaus Iohannis – nota redacției).

Un alt proiect drastic subfinanțat este Autostrada Sebeș-Turda. Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane.

Drumul Expres Craiova-Pitești (cele 3 loturi aflate în construcție în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de 96 de milioane de lei, deși premierul Orban a spus că în 2 ani se finalizează lucrările (evident, o promisiune fantezistă).

Podul peste Dunăre de la Brăila, o investiție de peste 2 miliarde de lei care a atras în 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei în 2020.

Alte proiecte subfinanțate în 2020 în opinia Asociației Pro Infrastructură ar fi A3 Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timișoara, Rădăuți, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timișoara-Moravița, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate București-Giurgiu și Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești.

Asociația Pro Infrastructură solicită premierului și ministrului transporturilor să demonstreze și cu fapta, nu doar cu vorba, că sunt competenți!

sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Articolul precedent5 strategii pentru antreprenorii de succes în 2020
Articolul următorColectare deșeuri electronice