ENEL a emis factura pe baza informațiilor primite de Distrigaz Sud, companie care este deținută de concurentul său direct pe piața de gaze, grupul ENGIE.

Un consumator din București a primit o factură de regularizare la gaze din partea ENEL de 2.147 de lei. Convins că este o eroare – el plătea lunar în jur de 30 de lei pentru gaze -, cetățeanul a cerut anularea facturii și explicații.

Dincolo de suma exagerată, clientul a semnalat faptul că pe document era indicată la rubrica index o valoare estimată, ceea ce contravine principiului regularizării. Grupul italian i-a trecut un consum de 924 de metri cubi pentru luna decembrie. Indexul indicat era cu mult peste cel real.

„Cum poate exista o factură de regularizare estimată? Și de ce este atât de mare? Practic companiile se împrumută de la oameni”, acuză consumatorul, care a dorit să-și păstreze anonimatul.

Atât la electricitate, cât și la gaze se pot emite facturi estimate în funcție de consumul mediu, iar la anumite intervale de timp, se face regularizarea.

Adică se verifică contorul, se notează indexul și se face diferența față de consumul plătit. Care poate fi mai mare sau mai mic. În primul caz, clientul plătește diferența, în cel de-al doilea, compania echilibrează balanța la emiterea noilor facturi.

Citeşte întreaga ştire: Factură umflată la gaze, de peste 2.000 de lei. Cum a fost prins un client la mijloc, între două mari companii care își dispută piața liberalizată

Articolul precedentDiscriminare post-Brexit. Veste proastă pentru românii dornici să muncească în Marea Britanie
Articolul următorGuvernul modifică formularul pentru testarea elevilor! „Cineva s-a grăbit. S-au strecurat erori”