Metodele prin care Comisia Europeana vrea să diminueze consumul de gaze în țările membre, în perspectiva unei întreruperi complete a livrărilor din Rusia, pot fi rezumate în două cuvinte: raționalizare și economie.

Comisia vrea să le ceară statelor membre să pună limite  în privința temperaturilor din instituțiile publice. S-ar reduce, astfel, consumul de gaze și de curent electric.

Marți, la Teheran, Putin a dat asigurări că Gazprom va continua să-și onoreze contractele de livrare a gazelor în țările europene, însă Comisia preferă să aibă un plan de rezervă în cazul în care liderul de la Kremlin nu își va respecta promisiunile. Planul va fi discutat marți la Bruxelles.

Ce trebuie să facă cetățenii din UE pentru a supraviețui fără gaze din Rusia

În primul rând, Comisia Europeană urmează să le ceară țărilor membre să reglementeze funcționarea clădirilor publice și să-și convingă populația să accepte temperaturi mai scăzute în locuințe.

Concret, asta înseamnă ca:

  • vara, sistemele de aer condiționat să asigure o răcire de până la 25°C
  • iarna, temperatura din interiorul clădirilor publice să fie de maximum 19°C
  • consumatorii casnici să accepte să-și reducă temperatura în locuințe cu un grad

Se estimează că din reducerile cu încălzirea și răcirea clădirilor publice s-ar face o economie de aproximativ 11 miliarde de metri cubi de gaze.

De asemenea, prin reducerea cantității de gaze pentru producția de energie electrică s-ar mai economisi între 4 și 40 de miliarde de metri cubi de gaze.

Scăderea cererii industriale pentru gaze ar aduce economii de alte 11 miliarde de metri cubi.

În cazul consumatorilor casnici, Comisia mai face următoarele recomandări:

  • utilizarea de surse alternative de încălzire a locuinței pe timp de iarnă
  • oprirea aparatelor electronice şi electrocasnice;
  • reducerea consumului de apă caldă;
  • montarea de becuri economice. (sursa)
Articolul precedentRomânia fierbe timp de o săptămână. Ce recomandă specialiștii
Articolul următorCât carburant consumă bihorenii. Harta consumului de carburant la nivel național