Alexandru Nanu: Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, în primele şase luni din anul 2022, 37.573 de vehicule, la nivelul întregii ţări. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 45,73% dintre acestea aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme, conform unui comunicat publicat pe site-ul RAR.

Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la:
• instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (28,09%);
• emisiile poluante (24,32%);
• punţi, jante, anvelope şi suspensie (13,51%);
• parbriz, geamuri laterale, lunetă (13,01%).

Neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 5,50% dintre vehiculele controlate şi în 1,71% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie. În urma măsurătorilor efectuate s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 1.589 de autovehicule. Inspectorii RAR au identificat în trafic şi vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete. În cazul a 2.500 de vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.

Aproximativ 2,9% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul primelor şase luni ale anului 2022, au fost aplicate 12.869 de sancţiuni, au fost retrase 10.829 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 121 de vehicule şi 181 ITP-uri au fost anulate.

În situaţia în care una dintre măsurile luate a fost reţinerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice specifice la reprezentanţele RAR din ţară.

Rezultatele controalelor desfăşurate în trafic NU reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni. (ZF.ro)

Articolul precedentComisia Europeană: Castelul Bran nu este singurul castel din România care merită vizitat.
Articolul următorDupă ce nesimțirea de pe șosele s-a mutat pe trotuare, ar trebuie impuse restricții pentru trotinetele electrice! Viteza maximă la care ar putea fi limitate, la cererea deputaților